Nån mer som har en helknas chef?

Det är inte alltid det lättaste att bo i samma hus som sin chef. När han är i Reykjavik är det helt ok, vi lägger upp dagen som vi vill - arbetet blir ju ändå gjort! Men när han är här så är det riktigt tidiga mornar som gäller vilket inte är så kul för när halva dagen är kvar och alla hästar ridna - vad gör man?

Och igår var det riktigt mysko, helt plötsligt ser vi hur han kör ifrån gården på kvällen - till vem? det finns bara en granne som är ännu mera knäpp och en halvtimme bort med bil finns det en kraftstation...
I alla fall så strunta vi i det men kl 2, notera KLOCKAN 2 på natten vaknar jag av typ nattklubbshög musik, chefen är hemma! Jag trodde allvarligt att jag skulle kunna gå ner för trappan och strypa honom långsamt!!!! Men vad bryr han sig, det är inte han som har klockan ställd på halv åtta för att gå upp och ta hand om hans hästar...

Om han inte var den som satte in pengar varje månad på mitt lönekonto hade han fått mött en nyvaken och rasande Hanna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0