Det är faktiskt en sjukdom

Satt och slöläste Blondinbella (den tjejen imponerar mig faktiskt) och hon hade en före och efter bild efter att hon börjat träna och lägga om sin kost osv. På ena bilden (före) var hon kurvigare, hade former liksom och på den andra var hon smalare och mer vältränad.
Jag tycker att båda kropparna (stilarna eller vad man ska kalla det) är snygga, är ju bara smaken som avgör för hon är sund på båda bilderna.

På kommentarerna så var det en tjej som hade skrivit "Jag tycker den undre bilden är finast, det beror inte på att jag är anorektiker och gillar smala människor"

Självklart blev jag nyfiken och kollade hennes blogg som handlade om hennes ätstörningar och det verkar som hon djupt inne vet att hon är sjuk men hon fortsätter och ingen gör något även om hon har gått ner 20 kg!! Vad är det för människor som inte hjälper!? Eller i alla fall försöker?

Överallt på hennes blogg ser man bilder på Olsen systrarna, Nicole Richie, Kiera Knightley osv, som ett sorts ideal, ett inte sunt ideal!!

Snälla säg att ni håller med mig och inte tycker detta är vackert?

Det är hemskt med anorexia och om man bantar ner sig till size zero har man anorexia - ingen frisk människa ser ut så!

Var stolta över era kroppar och respektera dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0