Varför öl är dåligt och Ämtervik bra

Öl borde vara en dryck som skulle bli bannlyst här i Laugaból, igår var det aaaaalldeles för mycket och jag känner mig inte direkt fit for fight. Men jag ska inte klaga för det var helt självförvållat!
Men det var kul!:)
Det kommer bli jobbigt att lämna det här gänget, vi är lite lagom dysfunktionella men tillsammans funkar vi;)

image39


Har fått ganska många påhopp från Linnéas blogg om att jag inte gillar Västra Ämtervik, att jag sviker byn osv osv, därför ska jag skriva varför jag antagligen kommer att bosätta mig i hålan, få barn och dö där (säkert till mammas förtjusning att ha barn barn nära).

  • Vilka har haft turen att få vakna upp till sjö utsikt från TVÅ hus under hela sin uppväxt, har man väl vant sig vid Aplungen är den svår att skiljas från.
  • Jag är ju (som dom allra flesta vet) väldigt bestämmande, dominant eller vad ni vill kalla det, så om nån stackars karl gifter sig med mig och vi ska permanent slå oss ner någonstans bli det defenetivt Hensgård eller Kisterud - annars får vi skaffa advokat.
  • Jag vill att mina barn ska kunna springa över till Marias barn och leka i stort sett varje dag och när jag har tid så kan jag skjutsa dom till Linneas ungar i Bråten - när dom är nog gamla får dom cykla;)
  • Att cykla runt sjön, åka till "badelanna" och ligga där hela dagen, rida ut i skogen eller kunna ligga toppless på gräsmattan och sola utan att behöva oroa sig för att grannarna ska kika över häcken - det är livskvalitet:)
  • sen har jag säkert redan en gravplats vid kôrka så det är ganska praktist;)

Det finns många bra saker med Västra Ämtervik, det här var bara några - blir det en reunion utan fågeltema nu eller?

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0