Sverigedemokraterna i Brittisk version

Ikväll har jag varit "ensam" hemma, egentligen inte men både Ian och Lottie sover - Ian för att han ska upp mitt i natten för att komma med ett plan till Filipinerna (den lycklige j*veln).

Jag satt och såg på en oerhört intressant dokumentär som hette "rich kid/poor kid" om samhällsklyftorna i Storbrittanien när det rasslar till i brevinkastet. Lite förvånad över att någon lägger i flygblad klockan halv tio på kvällen gick jag till dörren för att kolla.



Tjohooo!!! Vi har Sverigedemokraterna här också fast under namnet "THE BRITTISH NATIONAL PARTY". Det lite halvkomiska (förutom alla överdrifter på flygbladet om invandring, bevara traditioner osv) är att dom har samma taktik som hemma - smyga sent på kvällen när det är mörkt ute för att lägga flygbladen i folks brevinkast.

Det kvittar vart man flyttar - det finns drägg överallt

Kommentarer
Postat av: Tobias

BNP är inte alls som sd utan rasistiskt och extremt. Det är ganska lustigt att politiskt korrekta personer som du säger sig vara så fina i kanten och inte fördomsfulla när du i samma andetag kallar vanligt folk som engagerar sig politiskt för sitt lands bästa för "drägg". Men så är det ju med de politiskt korrekta.

2008-11-14 @ 04:15:31
Postat av: hanna

Om man läser på flygbladet står det ingenting rasistiskt, absolut ingenting utan man måste läsa mellan raderna. Och ja, jag vet att dom är extrema och rasistiska men jag råkar också veta att allt för många i sverigedemokraterna har en nynazistisk bakgrund. Det som står på BNP's flygblad kunde lika gärna stå på sverigedemokraternas, inget politiskt parti som vill lyckas som BNP eller Sverigedemokraterna skriver rakt ut vad dom egentligen tycker - dom vill vara "politiskt korrekta".

//Hanna

2008-11-14 @ 12:01:15
URL: http://hannawickberg.blogg.se/
Postat av: Tobias

Det spelar ingen roll vad som står på BNP:s flygblad. Jag dömer dem efter deras politik.



"Och ja, jag vet att dom är extrema och rasistiska men jag råkar också veta att allt för många i sverigedemokraterna har en nynazistisk bakgrund."



Öh, jaha? Och vilka skulle dessa vara? Sd tillåter inga personer med sådan bakgrund, och sådana personer gillar inte heller sd utan ser det som ett förrädarparti och söker sig till extrema partier.



"Det som står på BNP's flygblad kunde lika gärna stå på sverigedemokraternas, inget politiskt parti som vill lyckas som BNP eller Sverigedemokraterna skriver rakt ut vad dom egentligen tycker - dom vill vara 'politiskt korrekta'."



Nja, inte direkt. Nu ska man ju inte gå efter flygblad direkt utan efter politik, och BNP bygger det på rasism, sd på kulturnationalism. BNP vill ha dödsstraff och en rad andra saker som många uppfattar som extremt, sd inte. Så det finns väsentliga skillnader. Visst är både sd och BNP nationalistiska partier, men sd:s systerparti är snarare Dansk Folkeparti i Danmark. Om det är något som sd och BNP inte är så är det politiskt korrekta... Det är ju liksom hela poängen med partierna.

2008-11-15 @ 02:01:01
Postat av: Björn

Tobias; vilken tur att du räddade SD:s rykte genom att förklara att de är som Danskt Folkeparti. Det känns SÅ mycket bättre.

Jag menar; vem vill inte ha muslimofober i sin regering?

2008-11-17 @ 14:38:25
URL: http://edgren.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0