Pro ana?

Sitter här och känner mig spyfärdig - köttbullarna är halvvägs upp i strupen.

Läste min systers blogg (se länkar) och såg ett gammalt inlägg av henne från juli 2007 om pro ana, när man är inne på dom sidorna så bara vänder det sig i magen.
Tårarna bara väntar på att få komma ut, dom mår så dåligt dom här tjejerna - det är unga tonårstjejer med stora psykologiska problem som istället för att ta tag i dom utrycker det i svält.

Jag har aldrig vart inne på pro ana sidor förut och jag blev verkligen chockad över vilken snedvriden bild dom ger. Personer som försöker ge dom hjälp utmålas som onda och det är verkligen en "stöttande" och "Vänlig" atmosfär i forumen, jag kan verkligen se hur dom får folk att bli fast genom att bli deras enda "riktiga" vän.
Jag skulle villja slänga alla dom människor som skapar om här sidorna in i tvångsvård, för det är nästan lika illa och äckligt som pedofili som en av kommentatorerna på min systers blogg sa. Det är att utnyttja andras svaghet och hjälpa dom att bli ännu svagare.

Titta inte på det här om ni är känsliga

http://www.youtube.com/watch?v=3JvZYPx1Bn8&feature=related

Internet har både fantastiska och vidriga sidor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0