Vad ska man prata om med en au pair?

Idag var Mandy här med Noha (lotties kompis), det är alltid lika kul för Mandy är verkligen en störtskön människa:) Hennes mamma låter dock lite konstig...

Mandy åt lunch hos sin mamma innan hon kom hit och förklarade för henne att Noha ska leka med Lottie och att jag var där men Lou var på jobbet.

-(Mandys Mamma) Men vad ska du göra när det bara är Hanna där?

-(Mandy) Vad menar du?

-(Mandys mamma) Men vad ska du prata med henne om?

-(Mandy) Jag har känt Hanna ett tag nu och hon är en vän, hon är liksom med i gruppen nu (gruppen med alla mammor)

-(Mandys mamma) Men finns det inte någon sorts hieraki som man ska följa, jag menar hon är anställd osv..

-(Mandy) Suck! Hanna är en person, inte bara en anställd

Det här med au pair kan göra människor förvirrade, jag har verkligen haft tur som är en del av min "familj"

Nu ska jag slappa ikväll, var ute och sprang igår men idag ska jag vila för att vara beredd på tre timmars volleyboll imorgon!

Ha en bra kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0