Greetings from Sweden

Hejsan hoppsan! Jag vet att det har varit dåligt med bloggandet på sistone men till mitt försvar vill jag säga att datorn inte varit prioritet #1 här i Värmland.
Mina dagar har snarare varit fyllda med godisätande, mer godisätande, umgänge med familj och vänner och helt enkelt avslappning utan småbarn och engelskt storstadsbuller.

Jag har egentligen inte gjort så mycket mer än att bara ta det lugnt och vara ledig, en vecka är helt enkelt inte nog för att träffa alla om jag inte vill stressa ihjäl mig. Så känn er inte förnärmade om ni blivit "glömda";)

Här i Sverige, eller Värmland i alla fall är det kallt och tussilagon har precis börjat titta fram! Det är is på sjön och snö i skogen - Bristol med gröna björkar och maskrosor känns avlägset.

Det har i alla fall varit heeeeelt underbart att vara hemma! Så skönt att träffa kompisar och prata skit för att inte tala om att få träffa familjen, käka frukost med fil och kalles kaviar och få läsa en svensk tidning samtidigt som man sörplar i sig det svenska kaffet... Underbart! Jag kanske inte ska åka tillbaka?

För jag har inte lust att uppleva den flygresa som jag hade på vägen hit! Jag var i god tid på heathrow, satt och drack kaffe samtidigt som jag läste en bok - allt var frid och fröjd om inte...
Planet till amsterdam var en halvtimme försent in, det var flygtrafik kaos på heathrow så vi fick vänta en kvart på att ens komma ut på startbanan.
Klockan kvart över två öppnade min gate till oslo flyget i amsterdam, klockan fem i halv tre kom jag ur london flyget.
Jag tror aldrig jag varit så stressad i hela mitt liv!
Jag sprang som en tok genom halva flygplatsen! Schippol är ungefär i klass med heathrow, Frankfurt - you name it! Genom passkontroll, säkerhetskontroll, ut med laptop, av med bältet - Snälla pip inte! Någon där uppe var snäll mot mig.

Sen var det bara att springa, jag trodde allvarligt att jag skulle dö. Flåsande som en överviktig ardenner kom jag fram till gaten där jag inte orkade säga något utan bara flåsande nickade när dom frågade om det var jag som var från london. Gissa om jag hade blickarna på mig sist som jag var in i planet med ett högrött ansikte och genomsvettig.

Mitt bagage blev övergivet i Amsterdam....

Nej nu kära vänner har jag lovat att ta med mammas terrier ut i skogen på en promenad, med koppel och fürer sträng disiplin, med mammas hundar leker man inte för det är inte bra för hundar... Suck...

Imorgon är jag tillbaka till bristol med Aco hudkräm, olw ostbågar och djungelvrål m.m.

Kommentarer
Postat av: sofiee

jag önskar att jag också åkt hem till sverige över påsk!!! AVIS!

2009-04-15 @ 14:49:34
URL: http://plingo.blogg.se/
Postat av: Behm

Å här kommer en till som e avundsjuk! vill me hem :P Men har ju saknat min Bristol-vän ^^

2009-04-16 @ 22:06:10
URL: http://copperglow.blogg.se/
Postat av: Sofiee

jag kan knappt vänta tills hannas blogg börjar leva igen!

2009-04-16 @ 22:21:06
URL: http://plingo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0