Nu ska ni få höra nått ni aldrig trodde Hanna skulle göra

Bristol tidig måndagskväll...

-Jo, det är ju lite konstigt först när man står och mässar i en ring (säger Lou)


-Varför gör man det då? (Hanna)

-Man ska liksom föra possitiv energi till personer långt borta men som ändå är nära en, sen i slutet så mässar man om fred i krigsdrabbade områden. (Lou)

-Så man ska liksom försöka få världsfred?? (Hanna)

- Typ, men sen när handpåläggningen börjar så är det bättre! (Lou)

- What the hack! Jag följer med!! (Hanna)

Så nu kanske ni tror att jag joinat en sekt? Nä så illa är det inte. Jag var med på en reiki sharing night som handlar om att man ska göra reiki på varandra.
Reiki är som att boosta en person med energi, det är inte heling men det är som att ge energi till en människa sen får den människan själv avgöra vad som den gör med energin (det sker undermedvetet).

Jag har absolut ingen utbildning men dom förklarade grunderna för mig och hur jag skulle fokusera energin och om det var inbillning eller ej men händerna blev riktigt varma!

Jag satt brevid högsta hönset om man nu kan kalla tanja det och helt plötsligt säger hon till kvinnan brevid mig, känner du det? Ser du vad jag ser? Eller jag ska inte säga vad jag ser, vad ser du?

(En förvirrad Hanna sitter och kollar på kvinnorna och fattar att det är henne som pratar om)

Ja säger kvinnan, den är klargul. - Det är min aura dom pratar om, tydligen att ha en stark gul aura tyder på att man har en utmärkt magkänsla och det dom kände var min energi, tydligen är jag en naturbegåvning.

Och så höll kvällen på...

Man fick ligga på ett bord medans sex personer hade händerna på en, och det blev varmt! speciellt på magen var det som om någon hade lagt en varmvattensflaska och nu känner jag mig liksom harmonisk men väldigt trött. Det var faktiskt häftigt!

Och kommentarerna som kunde ploppa ut som att Tanja säger till Lou att hon har en god hand med djur har hon inte? (dom menar mig) Det är med djur hon borde arbeta med. Vissa saker kan man sålla bort men andra fastnar.

Nej reiki var annorlunda och jag kanske kommer att göra första kursen, mest bara för att det är skönt.

Och min person som jag satte i reikiringen för att ge den energi var farmor så kanske att det hjälper, kan ju alltid hoppas!

Nu ska jag sova...

Kommentarer
Postat av: Ola

Wow! Jag har vart rätt skeptisk mot allt sånt men börjar faktiskt byta ställning. Det finns mycket som inte går att förklara, och jag hoppas verkligen att det hjälpte farmor, det kan hon beöva!



kram!



/brorsan

2009-01-07 @ 11:42:43
URL: http://nyborjartanken.blogspot.com/
Postat av: Hanna

Ja jag har också vart skeptisk, är fortfarande ganska skeptisk för det är nog sunt att inte flumma iväg allt för mkt:)

2009-01-09 @ 00:55:01
URL: http://hannawickberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0