Sista kvällen

Det här känns som slutet på en epok, det här är slutet på utlandssvensken.
Jag vet inte än hur jag ska göra med bloggen, det känns ganska meningslöst att ha den kvar när jag bor i Sverige - bloggen har ju varit som en dagbok åt mig, ett ställe att skriva av mig när jag känt mig glad, ledsen, frustrerad osv men jag vill inte att den ska förvandlas till en tråkig "dagens outfit" sida.

Det är väldigt tungt att ens tänka på att lämna Lou, Ian och speciellt Lottie, hon är som en varm go sak som man kan krama och som ger en massa kärlek - det kommer bli så tomt!
Jag måste erkänna att det många gånger varit tungt och tråkigt, Lottie har varit irriterande och allt kännts ganska meningslöst men jag skulle aldrig i livet valt att göra någonting annat detta år.
Jag har lärt mig så mycket!

  • Jag har lärt mig dyka
  • Mitt tålamod har ökat med ungefär 150%
  • Jag har lärt mig att visa mer känslor, ett barn är inte bra på att bara tyda signaler
  • Jag har lärt mig att ta mer hänsyn. När man bor i ett litet hus med en familj så måste man visa hänsyn konstant, annars går det inte
  • Jag har fått bygga upp ett socialt kontaktnät helt själv
  • Jag har börjat spela volleyboll igen
Under denna tid boende i utlandet (1 1/2 år!) så har jag lärt mig att uppskatta Sverige, mina vänner och min familj så mycket mer. Jag hade aldrig klarat det utan att veta att jag har en stabil grund att falla tillbaka på.

Det finns mycket jag kommer sakna med England, jag lämnar en del vänner här...
Jag kommer sakna Engelsmännens artighet, ett "ursäkta mig" kan förgylla en dag. Om man möter någon på vägen som man inte känner under en promenad utbyter man några artiga ord. Varför ska man ignorera främlingar? dom är människor som oss alla andra.
Jag kommer sakna pubarna, det sociala sättet att bara ta en pint. Om man är medlem i en klubb är hälften av aktiviteterna bara rent sociala grejer som måltider, ta en drink osv. England är ett oerhört socialt land!

England är ett vacker och stolt land och jag är glad att jag fått uppleva det - även om det innebär 6 kg tyngre;)

Nej det är svårt att beskriva i en blogg hur det känns en kväll som denna men jag vill säga TACK till er som följt min blogg. Kanske jag fortsätter men i ett annat ämne, vi får se:)
Ni har inte varit så många men det har varit en konstant ström av läsare och det känns kul att ni bryr er och är intresserade av vad jag gör.
Jag tar i alla fall en bloggpaus nu och så får jag se vad jag gör med skrället.

Kram!





Kommentarer
Postat av: Behm

buuuhuu hur ska jag nu se va som händer i Umeå :P e ju nästan utomlands ;)

2009-07-14 @ 23:23:05
URL: http://copperglow.blogg.se/
Postat av: Anna

Haha, nejdå! Jomenvisst är den. Antar att du är på väg hem till Värmland nu?

2009-07-15 @ 19:36:39
URL: http://aclarsson.blogg.se/
Postat av: sofiee

vi har blivit så dåliga på att blogga :D

2009-07-21 @ 17:17:44
URL: http://plingo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0