Hej go vänner

Nu säger jag adjö, för nu ska jag iväg och campa.

Nej skämt och sido, det känns som undergången - campa i UK, jag har gjort det en gång och jag vet inte om jag vill utstå den tortyren igen. Det är blött, kallt och blåsigt. Speciellt blött om man ska trängas med en massa dyk kit i ett tält.
Och vet ni hur trött jag är på kommentaren "Varför fryser du för? Du är ju Svensk! Du kommer ju praktiskt taget från nordpolen så du borde ju va van det här!"
Nej! För i Sverige har vi vett att hålla oss undan från strand och tält om det regnar, är kallt och blåser kuling! Men Britterna har nog inte hört talas om det.

Så här blir vädret i Brixham till helgen Liten kuling på söndag, oj så trevligt!

Det roliga är att när man kommer dit så välkommnas man av en enorm blomsterrabatt med en palm i mitten där det står "Welcome to the british riviera" HA!

En sista grej måste jag visa innan jag slutar att vara pessimistisk mot camping i allmänhet och i UK i synnerhet..

Så här såg det ut på insidan av min tältduk i Wales.


Men nu! Över till någonting mer possitivt! Jag har gjort stora framsteg i mitt arbete att få bort min fågelrädsla. Lou övertygade mig att åka med dom till en våtmark som var känd för sitt fågelliv - tro mig, hjärtat gick i 200 där inne. Men jag skrek inte, jag sprang inte - ok jag kanske var väldigt stel och tyst samt såg ut som om jag trodde någon skulle skjuta mig vilken sekund som helst men jag gjorde det!


Där var jag.

En annan god nyhet är att den gamla gubben med katten lite längre upp på gatan (vet inte om jag har nämnt honom här) är inte död. Jag var orolig ett tag då jag såg en ambulans köra förbi vårat hus häromdagen och jag varken sett honom eller katten ute på en och en halv vecka men idag så stötta jag på honom igen! :)
Vi stod och pratade ett bra tag om allt möjligt, han är så rolig för även om han måste vara nästan 90 år så har han huvudet på skaft! Han sa att han skulle försöka komma ihåg vilket datum jag åkte så han kan sticka in ett kort genom dörren på nr 24 för att önska mig lycka till. Och jag måste berätta för honom hur det går för min syster i Eu valet :)

Nej go vänner nu ska jag sova, jag måste samla energi inför helgen. Tack för dom fina kommentarerna om mig i klänning - det ser man inte varje dag ;)

Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0