Fiskmåsattack

Nu är jag tillbaka efter två nätters camping på Englands "riviera"....

För mig som är ganska anti tält så måste jag säga att helgen började bra. Det var inte en överdrift att det var ett massivt tält dom köpt!

Det var stooort!

Kvällen fortsatte ganska så bra, en fin sommarkväll utan regn och trevligt sällskap - det bådade gott för helgen!


Sen kom natten...


Jag lovar att jag aldrig har vaknat på ett mer otrevligt sätt än att få en fiskmås i skallen!
Någon glömde matlådan ute, en står låda med en massa bröd och kex precis utanför min del av tältet och klockan tio i sex på morgonen så vaknade jag av att en fiskmås kraschade in i mitt huvud! Visst det var en tältduk imellan men jag skrek av skräck! Resten av morgonen (hade frusit som en tok och knappt sovit ngt heller under natten) så satt jag med kudden i högsta hugg samtidigt som det svärma av fiskmåsar utanför. Dom kraschade titt som tätt in i mitt tält medans dom slogs om godbitarna. Det var som om jag vaknat upp i en skräckfilm.

Jag var enormt trött när jag begav mig mot havet men vädret var i alla fall ok, lite molnigt men ok. Det höll i sig i ungeför en timme, sen kan dagen summmeras så här...




Och regnet det bara öste ner. Undrar om jag har någon förbannelse över mig som säger att det måste bli översvämning varje gång jag tältar?
Jag tror att det var en dom regnigaste och kallaste dagarna någonsin!
Om det inte hade klarnat upp typ klockan nio på kvällen så tror jag nog att jag börjat gråta tillslut.

Idag så var det såååå mycket bättre, solen sken och vinden var stilla :)

Nu ska jag kolla in valvakan



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0