Jag kommer tillbaka!!!

Gjorde precis ett test på facebook - vem i mumindalen är du, kan ni gissa mitt resultat!?

Stinky!


Efter att ha försvarat stinky på facebook efter X antal påhopp så kommer jag ihåg... Jag var livrädd för stinky när jag var liten och helt säker på att han bodde under min säng. Jag terroriserade mamma och pappa för att jag var så rädd ett tag, sängar skulle kollas och jag skulle tröstas. Vem är inte rädd för den hårbollen?

Mumindalen hade många djupa och läskiga karaktärer, kommer ni ihåg morran?
Jag kommer ihåg en vinterdag när kristin var hemma hos mig och vi åkte pulka i kohagen. Skogen var precis brevid lite sådär mörk och läskig. Vi pratade om ett muminavsnitt där morran hade härjat och i slutet sa hon på sin djupa finlandssvenska röst:

"Jaaaaag kommer tillbaaaaka"

Kristin och jag härma morran med den rösten tills vi var säkra att vi hörde morran i skogen blev livrädda, släppte pulkorna och sprang för våra liv till säkerhet.

Vem är inte rädd för ett sånt här monster?




Hur kunde någon komma på dom här karaktärerna? Det ät så genialt att jag nästan kommer kolla under sängen ikväll. Såpass djupt sitter min nyväckta rädsla.

Kommentarer
Postat av: Behm

Haha xD där ser du ;) Ja Mumindalen va mitt favvoprogram när ja va liten ^^ va också rädd för Morran...å hattifnattarna ;)

2009-04-01 @ 10:08:58
URL: http://copperglow.blogg.se/
Postat av: Kristin

haha jag koolar, haha :D Har aldrig vart så rädd i hela mitt liv tror jag:)

2009-04-01 @ 15:37:50
Postat av: Hanna

Haha:D Det där kommer vi komma ihåg för resten av våra liv... Jag är seriöst fortfarande lite skrajsen när jag tänker på morran!

2009-04-01 @ 18:49:55
URL: http://hannawickberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0