No, Not Irish - Sweeeedish

Jag tror jag börjar få Bristol dialekt, jag utalara r:en väldigt disktinkt... Ni vet pirater när dom säger "Arrrgh" så låter mina r och detta skapar förvirring.
Därför att för engelsmännen så låter det ju inte riktigt som Bristolian ändå så dom placerar mig i det Irländska facket. Har fårr höra flera gånger "Hmm, är det en Irsländsk dialekt jag hör? Är du från Irland?"

Noooo, I'm from SWEDEN for gods sake!!!

Igår så skulle jag köpa två linnen på River Island och det var en gigantisk kö. Jag sa till damen bakom mig "Ska vi gå upp på herravdelningen och se om det går att betala"
"Ohh, vilken bra idé"
Fick jag som svar.

När vi gick upp för trappan sa hon "Ja, det ska ju va en Irländska för att komma på den här smarta idén!"

Haha! Jag undrar om det bara kommer att bli värre eller om jag tillslut får en bra Bristol dialekt så folk hör rätt :p

Kommentarer
Postat av: alexandra

Tack och vsg :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0