Sörlandet?

Ja i ska faktiskt inte tycka så synd om norrlänningar för att vi bara säger norrland till allt ovanför Dalarna, dom kallar allt söder om dalarna för sörlandet och vad som finns där är ju inte så viktigt för allt är ju bättre i Norrland;)
Jag fick en föreläsning av en urnorrlänning i klassen om allt som är bättre i Norrland, jag menar vi stackare i söder har ju inte ens någon jakt eller fiske mark! Haha:) Nej, han är jätte trevlig men det var bara kul att sitta i en halvtimme och höra någon tracka ner på hela götaland och Svealand. När jag försökte förklara att vi visst hade jaktmark och fiskevatten hemma så sa han att jo men det är ju så förbaskat dyrt och jaga älg där nere! Är det någon som vet hur mycket det kostar för en icke skogsägare att jaga i värmland? Enligt min norrländska klasskamrat kostar det 30 000!!?

I alla fall så var allt under norrlands gränser absolut inget att ha!

Igår så var vi ute och härjade också, det började med brännboll för att sedan övergå till krogen där jag satt med mina blivande jägmästar klasskamrater och knöt vänskapsband, dom ser farligare ut än vad dom är;) Dessutom så imponerade jag stort på dom! Jag påstod nämligen att jag kan häva en stor stark, det trodde dom inte på sp en av killarna köpte en åt mig om jag klarade det, jojomensan, det är Hanna vi pratar om här! Sen var jag en i gänget.
Nej men allarligt talat så var dom riktigt trevliga dom jag har pratat med så det känns bättre. Dessutom är det en tjej från Haparanda som också läser i samma klass som mig med platsgaranti på jägmästare.

Från henne har jag lärt mig en grej, även om man bor och är född i Sverige är det inte säkert att man kan svenska! Jag visste ju att dom pratar finska där uppe men hon har jätte sårt för svenskan och är jätte blyg så det är riktigt svårt att höra vad hon säger.

Jaja, nu måste jag gå, jag hoppas på att snart få mitt bredband till lägenheten:)

Ohh, höll på att glömma! Dagens ord - "Lappmjäll" Sug på den ni!

Kommentarer
Postat av: Behm

Haha :D fan va rätt dina nya vänner har ^^ Hoppas du trivs i Norrland ;)

2009-09-10 @ 18:24:05
URL: http://copperglow.blogg.se/
Postat av: sofiee

haha kul att se att du skriver igne!!! får komma upp och säga hej någon gång. trivs du?? är det är kul stad??



kraaam oich puss

2009-09-11 @ 10:54:02
URL: http://plingo.blogg.se/
Postat av: Ewa

Jag kan inte annat än hålla med din kloke nye klasskamrat, Urnorrlänningen... ;)

2009-09-20 @ 23:39:22
URL: http://queenofspadina.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0