En student är aldrig och alltid ledig

Jag kommer inte ihåg vem som sa det eller om jag läste det någonstans? Det stämmer i alla fall ruskigt bra! Man har som student näst intill fria händer att planera sin tid vilket gör att varje gång man tar sig liiite ledigt så är det dåliga samvetet där - jag borde plugga.

Nu är det en vecka innan tenta, det märker jag av på min kropp eftersom den envisas med att vara trött, yr och få migrän lite titt som tätt. Min kropp och jag har inte riktigt samma syn på vilket tempo som vi ska ha här i livet och ibland blir vi lite sura på varandra. Den ger mig migrän, jag straffar den med att fortsätta volleybollträningen lite till. Sen kontrar den med att göra mig nästan blind och då får jag erkänna mig besegrad. Men idag ska jag vinna matchen! Nu ska jag snart iväg och plugga och vid femtiden är det sushi middag hos Buster och Mikaela, det ska bli riktigt kul men jag har en känsla av att jag och Moa får stötta varandra eftersom det är gaffelförbud:/

Nej nu ska jag ta tag i mig själv och göra mig redo för tentaplugg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0