Kaloriskatt och pannkakor

Har vart på EPP (efter pluget pup), ätit soppa, druckit öl och käkat pannkakor. Känner jag kunde unna mig det efter lite beach, första "träningspasset" efter förkylningen som inte riktigt gett sig än.
Trots min onyttiga middag (kan se dubbelmoralen i det hela) så måste jag ta upp det där med kaloriskatt.. Hörde på nyheterna imorse att dom gjort en utredning om att införa en kaloriskatt - BRA! Hoppas att dom gör det. Är det någonting jag inte förstår så är det varför vi inte tar krafttag mot fetman? Ska det gå lika långt som i USA eller GB? Man kan faktiskt tvinga ett folk att bli nyttigare! Och om det ändå är någon som blir fet så har personen i fråga förhoppningsvis betalat skatt för magförminskningen, vården för diabetesen eller hemtjänsten den behöver.
Folk var såklart skeptiska till det hela, "alla ska väll ha sitt fria val" var de flestas argument.
Visst! Men då får dom betala magförminskningen själva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0