Hej igen

Ligger i sängen och väljer att blogga istället för att plugga, har iaf gjort hälften av vad jag skulle göra idag men just nu tryter motivationen...
Konstaterar sen jag kom upp tillbaka till Ume att (förutom skol h-vetet) så har jag ett trevligt liv här uppe och att det var skönt att komma tillbaka till vardagen. Kan man inte bli färdigutbildad utan att behöva göra tentor?
Jag gillar även att folk förser mig med mat, dom allra flesta vet att jag hatar att laga mat och att jag därför är en extra glad middagsgäst! Igår var det middag hos Elina, idag ska jag till Mikaela och på fredag blir det mat hos Sandra och Carro:)
Och att bjuda tillbaka är inte så svårt, för att laga mat åt andra är tusen resor roligare än att göra det åt mig själv, dessutom blir det alltid en trevlig middag!
Mycket snack om mat men jag har faktiskt blivit bättre på att äta bra! Mamma och jag har ingått en pakt (vet inte riktigt vad jag ska kalla det) där vi ska käka nyttigt, motionera mera för att sedan rapportera i slutet av veckan hur många cm vi har förlorat. Faktiskt så går det ganska bra! Nu får vi se vem som  står ut längst!
Men det är skönt att komma igång med träningen igen, igår blev det en joggingrunda ute i mild vädret på ca 6 km och dagarna innan har det varit styrketräning. Har tagit en paus från volleybollen också, motivationen tryter och det var inte kul längre. Men det var knepigt i måndagskväll.... Efter att ha gymmat och tvättat var jag klar vid sjutiden, då skulle det ju egentligen vara volleybollträning men den kvällen hade jag absolut ingenting att göra på jag vet inte hur länge! Jag trodde jag skulle dö av tristess! Men mina kloka vänner sa igår kväll att det var tur att jag har trappat ner i mitt tempo innan det var försent och att det är nyttigt efter den höst som jag har haft.. Jag vet att dom har rätt, jag behöver bara vänja mig.
Det hör blev ett långt inlägg, jag ska bara berätta en sak till! Gissa vilka två tjejer som ska bo hos mig i helgen!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0