ume vaknar till liv !

Studentlivet börjar rulla på här i ume. Inte för att jag börjat skolan än men förfesterna börjar på att höras i bostadsområdet och overall kidsen börjar synas igen. Känns kul! Första veckan här var ume lite öde men nu börjar staden vakna till liv igen!
Tea är fortfarande en fantastisk liten valp! Vi körde lite lydnad utanför huset idag, stanna och inkallning. Det var en granne som frågade hur gammal hon egentligen var, hon fyller tolv veckor idag. Grannen var djupt imponerad över min valp:) Sen att hon skulle döda busken i rabatten efteråt låter vi vara osagt, men hon måste ju fortfarande få vara en härjig terrier valp också;) Det kanske bara är en smekmånaddet här innan hon blir tonåring och ifrågasättande!

Har haft tor och caroline här ikväll också, tittat på tv, käkat godis, druckit vin och snackat. Det är det här jag har saknat nere i värmland! Att man kan vara spontan eftersom vi alla bor så nära varandra.

Imorgon ska jag bjuda på middag här hemma hos mig:) som tack för hjälp med flytt och akut skjuts till veterinären en söndagskväll. Har till och med köpt en sån där termometer till köttet som man kan ha i ugnen... Jag vet att jag tagit mig vatten över huvudet men jag hoppas och ber att det inte blir katastrof i köket imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0