Less

Ibland är jag så less på att vara student! Även om man försöker så är arbetsbördan alltid ojämn, kvittar hur jag lägger upp mitt plugg så sitter jag veckan innan tenta med tok-ångest och migrän. Man kan få en bok på 700 sidor med engelsk text med uppmaningen bara läs... Jahaja, när får man läsa en bra pocket igen? Jo sommaren. Och på sommaren, det här med semester kan man ju bara glömma - vart ska man annars få pengar från? Det här med pengar... Vart försvinner dom? Funderar på att få någon sorts ätstörning för att dra ner kostnaderna för mat för jag behöver faktiskt en vinterjacka i år (eftersom jag inte äger någon och bor i norrland.) En ny dator skulle också behövas, ber varje gång till högre makter när jag trycker på ON knappen att den faktiskt ska starta. Den har varit en bra vän och kollega men den införskaffades hösten 2007 så jag antar att den sjunger på sin sista vers den lever sitt eget liv och hänger upp sig lite då och då. Jag får gå en hjärt och lung räddningskurs för datorer... Listan kan göras lång och jag ska sluta vara negativ men det sved lite när jag gick från ICA idag och skulle ha basvaror, gick därifrån 300 kr fattigare. Jag vill ha ett jobb med fasta arbetstider och skälig lön! Det är väll den sedvanliga höst depressionen som kickar igång nu. Men jag måste faktiskt säga att det är toppen att ha hund i dom här lägena! Det finns inget bättre än att ha en liten krabat hemma som faktiskt älskar en näst intill villkorslöst och som kräver promenader och aktivering. Det finns inget bättre än att komma hem efter en långpromenad med träning och ha en trött och nöjd hund hemma :) Nu ska jag göra mig en kopp te och sätta mig med case uppgiften igen och hoppas att humöret blir bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0