4 månader idag!

Den lille terroristen (som oftast är väldigt go) fyller fyra månader idag! Tiden går så fort! Har börjat spårträna med henne. Under söndagen fick vi testa på det under valpkursen, både spårupptag och vanligt spår. Det var så himla kul att jag och Jonna åkte ut till piparböle i tisdags och tränade hund i fem timmar=) Det var riktigt kul, Jonna som har tränat spår inom försvarsmakten kunde visa många bra övningar för mig och Tea. Första spåret var spårupptag med Jonna som figurant (hon gömde sig i skogen så tea skulle hitta henne). Det gick ganska bra, Tea fick tillslut upp spåret och följde det men när hon väl fann Jonna liggandes blixtstilla bland tallplantor blev hon som stelfrusen tills Jonna började resa sig, då var det ok och inte lika läskigt! Sen gällde det för Jonna att busa järnet med henne så det blir värt att spåra! Andra gången gömde jag mig i skogen men då tog hon inte upp spåret lika bra, däremot var det väldigt kul att finna mig prasslande i några buskar =) Sista övningen vi gjorde med Tea var att Jonna lekte med henne och jag var bara tråkig och stod brevid. Jonna stack ut i skogen med leksaken och jag gick en bit bort med Tea för att sedan ta tillbaka henne till stället där den där roliga figuren stack in och så släppte jag henne. Då jäklar stack hon efter för att hitta lekkamraten;) Resten av tiden tränade Jonna Hazta och jag assisterade då och då och tog bilder. Det var kul att se en tränad hund arbeta, det gav lite inspiration!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0