Party, Engelska med spansk/Italiensk brytning, Liten bakfylla och patriotism på IKEA

Det är vad mitt inlägg ska handla om.

Utgången igårkväll var kul, inte riktigt min typ av folk men om man är ny i ett land så måste man vidga sina vyer och det kan visa sig vara kul:) Även om vissa personer pratade om hur dom hade vait antingen höga eller fulle konstant i två veckor (inte coolt).
En grej som var lite lustig var att dom tyckte jag pratade med en spansk eller Italiensk brytning, hmm..
Jag hade ändå en kul kväll och fick en blyg kille som jobbar för Lou och Ian att dansa vid en strippstång!=) Det var en syn som Lou sa att hon skulle kunna betalat för att se.
Kom hem ungefär tre på natten, pratade lite med familjens tre benta katt innan jag gick till sängs för att vakna så sent som halv tolv.

Men jag hade inte en sån där kraftig bakfylla i alla fall utan lyckades att ta mig ur sängen och vara någorlunda social. Matt och Narli däremot spydde på jobbet så Ian frågade vad f*n jag hade gjort med hans personal, oops*

Sista etappen var IKEA där vi införskaffade en garderbob och jag hade en Svenska lektion, den roligaset delen var lugnt maten, jag har köpt Kalles kaviar, skorpor, lingonsylt, köttbullar, godis m.m så att familjen ska bli lite mer försvenskad;) Om jag får hemlängtan så har vi kommit överens om att släppa av mig på IKEA i några timmar, där är det bra.

Föresten, kul med så många kommentarer, jag hade nog besöksrekord! Wiie:)




Kommentarer
Postat av: Ola

Haha! IKEA är verkligen alla utlandssvenskars vattenhål. Men för de flesta brukar det ju ta några veckor innan de blir så suna på svensk mat igen :-)

2008-08-10 @ 16:24:32
URL: http://nyborjartanken.blogspot.com/
Postat av: Ola

Haha! IKEA är verkligen alla utlandssvenskars vattenhål. Men för de flesta brukar det ju ta några veckor innan de blir så sugna på svensk mat igen :-)

2008-08-10 @ 16:27:04
URL: http://nyborjartanken.blogspot.com/
Postat av: Ola

Öhhh,var inte meningen att posta två gånger...jaja

2008-08-10 @ 16:27:51
URL: http://nyborjartanken.blogspot.com/
Postat av: Hanna

Ja det är inte så att jag längtar ihjäl mig efter Svesk mat men jag vet ju aldrig när jag kommer dit igen=)

2008-08-10 @ 18:35:18
URL: http://hannawickberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0