Dålig uppdatering

Förlåt för den dåliga uppdateringen men det har inte hänt så mycket om jag ska vara ärlig förutom att tummen ändrat färg till blå/lila/gul...

Julstämningen är inte på topp här med tio grader varmt och regn men jag får arbeta på den=) Var i alla fall på julmarknad i Bath i lördags - fy f*n vad folk!! JAg kände mig helt klaustrofobik, man tog sig fram med ungefär två meter var tionde minut!!


Så här rofylt var det inte



Efter julmarknaden bar det av till Anna på lagfest. Anna är en svensk tjej i vårt lag - det är alltid skönt att ha någon svensk att prata med ibland och jag sov även över där så dagen efter julpyntade vi första advent till ära:)

En rolig kultur miss... Jag har lärt mig att pussa folk på kinden här, man pussar bara på ena sidan - i sverige pussar man inte alls. När jag skulle säga hejdå till min franska volleyboll tränare så gav vi varandra en varsin puss på ena kinden men jag som trodde att det bara skulle bli en höll på att "krocka" med Anthony i mitten när han skulle ge den andra. Vi bjöd på den för dom andra hade roligt åt det;)

En annan grej, jag fikade med min andra svenska vän Mathilda och skulle förklara vart ett shoppingcenter låg och sa helt utan att tänka Köpingcenter (Mathilda reagerade inte heller) sen när är köpingcenter ett svenskt ord?

Det är tur att jag får åka hem och träna på svenskan i några dar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0