Synden straffar sig själv

Igår försov jag mig - rejält.
klockan kvart i nio blev jag väckt av en hurtig tyska som frågade när jag skulle komma upp egentligen och sa att hon hade matat hästarna åt mig.

Ok, då tar jag hennes morgonmatning denna morgon istället.


När jag går ut i stallet, sömning med nytvättade mjukisbyxor så ser jag att en nos och två klövar sticker ut ur en fårrumpa - fasen!
Sa till fåret att om hon inte krystar ut den där efter att jag har gjort klart morgonmatningen måste jag hjälpa henne för lammet hade redan börjat andas.
Och självklart ville hon inte pressa ut det själv utan jag fick gå in (med nytvättade byxor) och dra ut lammet, bykorna var inte så fräscha efter.

när hon hade slickat klart det var jag tvungen att ta ut det ur boxen för dom står på ett järngaller och lammens ben är för smala så dom åker imellan men mammsen ville inte det utan var helt totalt vansinnig och sttångade mig tills jag kom ut ur boxen.
Jag ick hämta en skyffel och det lät klong, klong hela tiden när jag avvärjde henne medan jag greppade tag i lammet - Härlig start på morgonen va!? Innan frukost och allt.
ska aldrig mer försova mig
Men Mary var nöjd.

Ikväll kanske det blir utgång i Isafjordu, eller det blir dte för jag har lovat - är egentligen ganska trött men jag åker ju snart hem så jag får väll passa på!

Ha en bra lördagskväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0