När verkligheten slår till

Om fem och en halv timme så är jag på väg till flygplatsen för att gå ombord på Mallorca flyget. Känns kul men samtidigt skit.

Kollen hos doktorn gick inte som planerat, jag bör inte dyka p.g.a mitt hjärtfel. Någonting kan göra att blodflödet vajsar när man går ner och trycket ökar så det blir bubblor i mitt blod = inte bra.

Det kändes som om jag fått ett slag i ansiktet, dagen före resan! Aldrig har mitt hjärtfel hindrat mig från att göra något, det här var första gången, det kändes som om jag blivit handikappad. Jag vet att det kunde vara någonting mycket värre med mitt hjärta men för första gången så har det satt stopp för mig. Jag hatar den känslan!

Samtidigt så är jag tacksam att jag gick dit, tänk om jag hade blivit sjuk 20-30 m under ytan, nej det var som läkaren sa - jag vill inte bli en i statistiken.

Men hoppet är inte ute, jag älskar att dyka och det kan gå bra (finns iaf en liten chans) men jag måste göra ett ekg test som dom får utvärdera (chansen är liten men den kan finnas) . Jag ger inte upp men mallorca får vänta.

På mallorca väntar ändå varmare väder vilket kommer få mig på bättre humör, jag får försöka vända ryggen till när dom kittar upp..

Bon Voyage

Kommentarer
Postat av: Margaretha

Ja, det förstår jag att du är ledsen för, men som sagt, du slipper bli en i statistiken. Och det är jag dj glad över.

Dyka närmare ytan, kanske det fungerar, för det finns många ställen som är fantastiska även där! Ha det bra på Mallorca, med sol, något vi saknar här i Kisterud!

Margaretha

2009-01-22 @ 13:47:59
URL: http://pictureitnice.blogspot.com
Postat av: Behm

Ja men det får jag göra :) vad brukar du hitta på där?

2009-02-01 @ 20:31:49
URL: http://copperglow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0