Elastitet is the shit

Sitter i min säng med leggins och linne (elastitet är det som gäller nuförtiden) samtidigt som jag suger på wherters och dricker grönt té. The au pair diet, man lagar mat till ungen men orkar inte riktigt till sig själv så när barnet sover rotar man och ser vad för snabbt man kan finna.
Jag säger bara en sak, den som uppfann den elastiska midjan har nog en speciell plats i himmelen nu.

Nu är det bara 6 dagar kvar, jag har fixat mina presenter, nästan allt är packat och klart och dom närmaste dagarna tills avgång är fullbokade så jag hoppas att det går fort. Hur mycket jag än kommer sakna Lottie så måste jag säga att jag kommer inte sakna att ta hand om henne.

Jag måste berätta om något roligt som hände igår (eller inte roligt men ibland kan man inte vara en bra au pair bara) Lottie och jag hade ett stort gräl runt läggdags och Lottie smäller dörren rakt framför mig. Jag bara snäpper till, rycker upp dörren och säger till med min högsta och mest argaste röst att du gör aldrig så igen för annars...
Lottie blir helt livrädd och går och borstar tänderna, när hon kommer tillbaka säger hon " När jag borstade tänderna Hanna så sa jag till mig själv att Hanna är inte min vän längre"
"Aha (sa jag) Jag sa till mig själv när du smällde dörren framför mig att Lottie inte är min vän längre"
Ibland orkar man inte vara alldeles mjuk och go och förstående med en uppstudsig fyra åring.
Nu är vi vänner igen, det är det possitiva med småbarn - dom är allt annat än långsinta.

Idag har jag haft hand om två barn, snäll som jag var så sa jag till Rese att jag kunde ta hand om Devon idag så hon kunde plugga ifred. Jag tog både Lottie och Devon till gymnastiken och kände mig som en annan super mum när jag kom intraskande med ett barn i var hand.
Sen när alla barnen är inne i gymnastikhallen så sitter mammorna och jag och klagar på våra liv...

Åhh... Jag kommer sakna au pair dagarna


Kommentarer
Postat av: Sofiee

esh småbarn kan du hitta i sverige också, säkert prata-skit-om-andra-mammor också :)

2009-07-10 @ 00:32:58
URL: http://plingo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0