Londonhelgen

Hejsan hoppsan! Förlåt för den dåliga uppdateringen men jag orkade inte igår och helgen har jag spenderat i London tillsammans med Sofiee. En helkul och väldigt händelserik helg!

En av fördelarna med att bo här i Bristol, eller england är att man kan dra till den stora metropolen London utan att planera långt i förväg eller lägga en massa pengar på flygbiljetter, nej man tar bara en nationalexpress buss och drar två timmar  österut och så är man mitt i smeten! Simpelt.
Men inte om man heter Hanna och Sofiee....

Helgen blev lyckad men den började inte så bra. På fredag kväll kom Sofiee och vi körde det vanliga racet med fatcoke, chips och choklad framför en film. Samma kväll skulle vi köpa bussbiljetter så jag köpte mina först, allt gick som smort - min sms biljett kom. Och så var det Sofiees tur...
Sofiee hade först och främst glömt dosan till kortet så hon kunde inte betala med sitt visa så istället försöker hon ringa hem till sina föräldrar så att dom kan betala istället. Hennes pappa ser på fotboll och var allmänt sur så när det körde ihop sig (resan var fullbokad osv) så lägger han på. Aha sa vi...
Snäll som jag är så ringer jag till nationallexpress kundtänst och bokar Sofiees resa därifrån, allt gick bra och vi fick samma resa dit men olika resor hem, dock bara 30 minuter mellan bussarna. Men ingen sms biljett kommer.
Jaja, vi fixar det när vi kommer till busstationen imorgon.

På lördag morgon vaknar jag med migrän - BAJS! Så jag var helt groggy hela morgonen. När vi kommer ner till busstationen får vi reda på att dom har gjort fel på Sofiees bokning = dom har tagit pengar från kortet men bokat fel resa, dom hade bokat en utresa kl 5 på morgonen så Sofiee kan inte använda sin biljett utan måste köpa en ny.
Kl 07:20 går våran buss, kl 07:20 öppnar billjettkontoret.
Jag fick snällt fråga busschauffören om han kan vänta på min kompis och det lovar han att göra, när Sofiee äntligen kommer fram för att köpa en biljett så kraschar datasystemet samtidigt som busschauffören står i dörren och säger "Love, I got to go now".
Så Sofiee slänger över pengar till damen i kassan och säger till busschauffören, du såg att jag betalade henne - kan jag hoppa på din buss nu?
Det gick bra så äntligen var vi på väg! I bussen så upptäcker Sofiie att hennes ena hörlur till mp3'n funkar inte, dagen kan ju inte bli sämre!
När vi äntligen kommer till London, Sofiee har köpt sin hemresa och betalat fyra billjetter till och från London vi det här laget så kan vi dra till vandrarhemmet som vi hittar direkt tack vare mitt brilljanta lokalsinne i Londons kollektivtraffik.
När vi står och ska checka in så kommer jag på - FAN min jacka! Den ligger på bussen!! Som tur var hade vi bra väder.



När vi hade lämnat våra saker på vandrarhemmet så drog vi iväg till Nothing Hill och portobello market. Där var det så himla mycket folk att vi till slut satte oss på en pub och tog en öl. Vi var så uttorkade och trötta att den satte sig i huvudet direkt. Så när Carolin och hennes kompis Anna kom för att möta upp oss var det två otroligt glada tjejer dom mötte.
Tillsammans med dom drog vi till Oxford street men där var det också helt överbefolkat så vi åkte hem på eftermiddagen till vandrarhemmet för att ta en tupplur.
Senare på kvällen så mötte vi upp med Carolin och Anna för att gå ut men nattklubbarna i London är inte mycket att skryta med. Visst det är otroligt mycket folk ute men stämmningen är inte alls så som i Bristol och drinkarna är svindyra så jag och Sofiee åkte hem ganska så tidigt.


På söndagen så köpte vi en guidbussbiljett det första vi gjorde som även ikluderade en båttur och det var det vi gjorde hela dagen. Det var så himla skönt att bara sitta där och väldigt intressant.
Vi lyckades bli förvirrade med tursystemet så vi åkte över towerbridge ungefär tre gånger och under den med båt två. Men det gjorde inget :)


Summan av kardemumman det var en bra helg. Det enda dåliga var att vi inte fick tag på Carolin på söndagen så vi kunde säga hej då.

Kommentarer
Postat av: sofiee

Tack för en bra helg vännen!! haha även fast den vart lite öööh konstig! :D haha

2009-06-30 @ 14:16:41
URL: http://plingo.blogg.se/
Postat av: Behm

Nä så jäkla surt min mobil cpade ju såklart ur som vanligt!!! :( Men vi ses nån dag! Lätt! ;)

ha det så bra nu, jag ska hålla koll på era bloggar ^^

2009-06-30 @ 21:44:30
URL: http://copperglow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0