Back to basics

Nu är jag tillbaka i den avgasfyllda Bristolluften efter en weekend på landsbygden hos sofiee och Carolin. Jag tog tåget ner på lördag runt lunch, en liten rälsbuss som inte sa vilket nästa stopp var och som dundrade som en annan traktor - det kändes som om att vara hemma igen! =)
Klev av mitt ute i ingen stans och såg tjejerna sitta i Billy väntandes på mig. Fösta anhalt var ASDA där vi inhandlalde nödproviant som chips, öl och godis samt lite grejer till middagen för att sedan bege oss mot pool bridge farm där Sofiee bor.

Efter första anhalten så gav vi oss iväg mot cheddar för att käka cream tea. Vi hamnade på ett jätte mysigt mormors ställe där det var som att sitta hemma hos någon att äta och tanten som ägde stället var minst 75 år och bakade allt själv. Cream tea är helt underbart gott, man får en tekanna med te, mjöl, scones och sen fyra olika bitar av sockerkaka. Med sconesen får man hårdvispad grädde som är nästan som smör + sylt = Mums!
Sen bar det av till Clarks village som är ett enormt outlets komplex och the big thing på landsbygden.

Efter en mkt trevlig middag med Sofiees au pair familj - Annika och George så satt vi bänkade framför ESC och....



Vad var det jag sa!? Han skulle vinna;)


Jag tror jag är lite småkär, han är ju sååå söt!=)

Komentatorn på BBC får +++++ av fem möjliga i betyg av mig, han kom med kommentarer som...

* Jag tror inte Island vill vinna på grund av den ekonomiska krisen - dom har helt enkelt inte råd, jag menar - se bara på den klänningen!

*Om ni har börjat titta nu så är dom goda nyheterna att ni inte missat Storbrittanien, dom dåliga nyheterna är att ni nu måste se Albanien

*Har inte kosmonauterna någonting bättre för sig än att öppna röstningen? Pratar dom med en tandborste?

*(Albaninens röstuppläsare säger att han inte ska komma med några skämt och dra ut på tiden) Förutom dom stora plastöronen.

*Jag gillade också norges låt för några dagar sen men nu är jag jävligt less på den.

Vi satt och skratta så vi fick magknip (inte alls pga all chips, godis och öl) under kvällen och nästa år tjejer då drar vi till Oslo:)


Efter en natt där jag pratade om hajar som skulle komma men det gjorde inget för jag kände dom så vaknade jag och Sofiee vid 11 utvilade och goa :)
Vi åt en oerhört nyttig frukost med havregrynsgröt så drog vi till Wells som är England minsta stad, den enda anledningen till att den får kallas stad är att den har en katedral så vi var självklart tvugna att gå in i katedralen för sightseeing.


När vi gick där och kollade på underverket så fick vi världens chock när kyrkorgeln och en pampig kör a'la Da Vinci koden började sjunga. Jag och Sofiee med våra hedniska sinnen tog till flykten;)

Tack för en super helg tjejer! Nästa helg blir det paaarty paaarty hemma hos mig! Det är ju FF;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0