Vem kan stoppa mig när jag bara rullar fram

Vilken soft helg jag har haft! :D

I och för sig jobbade jag på lördag vilket var mindre kul, jag och Lottie hade lite meningsskilljaktigheter milt sagt... Men Sofiee kom och räddade mig på sena eftermiddagen med våffeljärnet i högsta hugg! Lottie blev as jobbig och bettede sig som småsyskon gör när man fått en kompis hem och börja grina när jag slängde ur henne ur mitt rum.
Lou blev lite avundsjuk och ville inte åka till Wales när jag berättade att jag skulle ha våffelkväll med tjejerna, jag sa att hon kunde stanna om hon kunde göra sig av med Lottie;) Hon funderade på det men kom fram till att hennes plikter som mamma nog inte skulle tillåta det.

Precis när Lou och Lottie skulle åka iväg till Wales kom Mathilda förbi med vispgrädden och kvällen var gjord! Vi gick upp till Sommerfield och fyllde upp lagret med smör, två flaskor vin, tre påsar chips, två diet coke och mineralvatten (till frasvåfflorna) = svulla kväll!

Efter en mindre katastrof med mineralvattnet som exploderade som en atombom när jag skulle öppna flaskan så kunde vi börja grädda våfflorna, åååå gud va gott det var! På Sofiees begäran gjorde vi också en dubbel sats så vi gräddade våfflor till frukost.

Sen åt vi chips i mängder med vin till medans vi såg på Bridget Jones 2 och hade en kväll med girltalk, vi kom inte i säng förän klockan 4 på natten, sofiee vaknade klockan 8 och konstaterade till Mathilda att hon hade nackspärr (hon fick sova i Lotties säng för hon är kortast) men somnade om direkt efter det utlåtandet så vi sov till klockan 11.

Åt våfflor med Kaffe till frukost för att sedan ge oss av till centrum för att bara fönstershoppa. För att göra våran svulla helg complete åt även jag och Sofiee en ät vad du orkar pizza buffé på Bellas pizza, vi satt där i en och en halv timme och drack fat coke. Sen bar det av hemmåt till tv'n och kex med ost.

Idag sov vi till tolv efter att ha blivit väkta av cloé som slickade mig i ansiktet och utförde några riktigt hårda tasstramp på mig, den katten är allt annat än graciös.

Nu har Sofiee åkt hem och jag sitter här ensam, har läst en del i mammas GI bok efter att ha haft lite dåligt samvete över helgen och sen ska jag ner till stan för att möta upp Anna. Vi ska se den här filmen...





Det är ganska coolt att en svensk fil går på engelska biografer.

xxx

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad konstig trailern är. de har ju typ tagit med saker som inte är så stora i boken.. haha du måste säga om den var bra!!! tack för helgen hade det kanonbra och är still mätt"!!

2009-05-04 @ 22:27:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0