Anhörig....

Jag funderar på att bilda en stödgrupp, en stödgrupp för anhöriga till politiker.

Bakom detta finns en historia, eller snarare flera historier men jag kan berätta vad som hände igår..

Många säger att jag och min syster ibland är läskigt lika varandra, vi brukar bara skaka på huvudet och tycka att det är att gå liiiite till överdrift.
Men igår när jag hade anlänt till karlstad från göteborg var jag inne på apoteket innan mitt nästa tåg gick för att köpa linsvätska. Marie hade varit i karlstad några timmar tidigare och kampanjat.
Jag går där bland hyllorna och försöker hitta min linsvätska när jag hör att två killar som står brevid mig börjar prata högt om vilken skitpolitik Maud Olofsson och centerpartiet för. Jaha, tänkte jag och traskade vidare bland hyllorna samtidigt som killarna hela tiden följde efter och fortsatte sin konversation och sneglar på mig titt som tätt. Då inser jag att dom tror att jag är Marie!
Dom stannar där inne och pratar högt och tydligt tills jag äntligen hittar min linsvätska! Tror inte ens att dom skulle köpa ngt för jag såg dom inne i duvanhuset när jag gick in på apoteket.
Antingen tror dom nu att Marie är den mest ignoranta personen i värmland eller så (förhoppningsvis) har dom inset sitt misstag.


Jag är faktiskt ganska nöjd med att inte vara politiker för om det faktiskt hade varit mitt jobb som dom total dissade hade jag nog tappat humöret, bara en aningens!

Jag igår                    Maries (ganska ny bild)

Det är roligt att dom tror att hennes hår har växt en decimeter sen sist ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0