Fredagsmys

Man får köra mycket bil om man jobbar i skogen, idag avverkade jag 23 mil och fick se Åmotsfors, Brunnskog, Salungen och Timbonäs.. Säger inte så mycket men det är i västra Värmland och skulle förmodligen aldrig ha fått visa sina vackra sidor för fröken Wickberg om hon inte skulle göra uppföljning på dessa platser!
Men mest spännande var nog Ekshärad igår som bjöd på en aggressiv skogsfågel av den större sorten. Är det någonting som får mig att darra är det kreatur av den bevingade, bekloade och benäbbade sorten! Stör inte skogens djur när dom har ungar!

Passade även på att plocka blommor till mormor och morfars grav när jag ändå var i mangskog. Folk måste tyckt att jag var stöllig som vadade ut i en tjärn, precis intill vägen i bara trosor och t-shirt för att plocka en vit näckros. Morfar brukade nämligen älska vita näckrosor, det var ett favorit motiv när ha fotograferade och därför fick jag ett ryck när jag såg dom i en tjärn!

Ikväll åkte jag till pappa, tog en öl, lyssnade på djurläten och såg på Clint Eastwoods bästa film - Gran Torino. Sånt som far och dotter brukar göra tillsammans när dom umgås.
Ibland undrar jag om jag fick för lite kvinnliga gener men sen kan jag pusta ut när jag får crawings efter choklad och kan ägna en kväll åt att fixa naglarna ;)

Nu ska jag ta mig en välbehövlig vila och sovmorgon!
Tack och hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0